BLOG
QUÈ HEM APRÈS COM ALUMNES UNIVERSITARIS?
El Blog és una eina molt útil per poder compartir experiències, interessos I coneixements. És molt dinàmic i permet anar seguint el desenvolupament o debat sobre una temàtica. A més a més, els lectors del blog poden comentar de manera que s’enriqueix molt el contingut. Com a estudiants ens ajuda a complementar els nostres apunts i millorar el nostre procés d’aprenentatge.
QUÈ HEM APRÈS COM A FUTURS MESTRES?
El Blog es pot utilitzar de manera que els nostres alumnes participin del seu propi procés d’aprenentatge. També és una via de comunicació amb la resta de la comunitat educativa (famílies, mestres, alumnes de tots els nivells i treballadors del centre escolar) i la resta de la societat. D’aquesta manera s’aproxima l’escola, aprenentatges i les activitats que desenvolupen, amb els altres àmbits de la societat.
COM A MESTRES ENS FACILITA LA COMUNICACIÓ AMB ELS NOSTRES ALUMNES, LES SEVES FAMÍLIES, LA RESTA D’AGENTS EDUCATIUS I LA SOCIETAT EN GENERAL.
TAMBÉ ÉS UNA EINA ÚTIL PER APROFUNDIR I ORGANITZAR IDEES SOBRE UN TEMA AMB ELS NOSTRES ALUMNES.
FOMENTA LA CREATIVITAT DELS NOSTRES ALUMNES.
PLE
QUÈ HEM APRÈS COM ALUMNES UNIVERSITARIS?
És tracta d’una manera d’aprenentatge personal però al mateix temps, col•laborar ja que no només reps informació que complementa el teu aprenentatge, sinó que també has de ser solidari i aportar per enriquir els coneixements del altres. És la primera vegada que hem sabut sobre aquest mètode d’aprenentatge, com també sobre el Symbaloo, que és una aplicació que en ajuda a organitzar el nostre PLE. Aquest escritpori “en línia” ha fet possible que nosaltres hàgim pogut compartir les nostres webmixes i confeccionar una del grup. Així hem pogut recopilar i organitzar les pàgines web o URL que hem anat necessitant al llarg del nostre procés d’aprenentatge de l’assignatura. És molt pràctic, visual i atractiu.
QUÈ HEM APRÈS COM A FUTURS MESTRES?
Els nostres alumnes es beneficiarán moltíssim si nosoaltres, com a maestres els ensenyam i ajudam a crear el seu propio PLE. A més a més aprendrien a gestionar-se sent agents actius del seu propi aprenentatge, com també del ritme i temps que precisen per aconseguir-ho.
ELS NOSTRES ALUMNES PODEN USAR-LO PER FER UNA ORGANIZACIÓ DE LES EINES QUE EMPREN. TAMBÉ PODEM POSAR ALS ESCRIPTORIS DELS ORDINADORS DE L’AULA. AIXÍ ELS NOSTRES ALUMNES TENEN A L’ABAST TOTES LES PÀGINES DE CONSULTA I D’ALTRES QUE USEN NORMALMENT I AFERGIR-NE DE NOVES.
ELS NOSTRES ALUMNES PODEN USAR-LO PER FER UNA ORGANIZACIÓ DE LES EINES QUE EMPREN. TAMBÉ PODEM POSAR ALS ESCRIPTORIS DELS ORDINADORS DE L’AULA. AIXÍ ELS NOSTRES ALUMNES TENEN A L’ABAST TOTES LES PÀGINES DE CONSULTA I D’ALTRES QUE USEN NORMALMENT I AFERGIR-NE DE NOVES.
NORMES APA
QUÈ HEM APRÉS COM A ALUMNES UNIVERSITARIS?
Les enormes APA ens han ensenyat que quan fem qualsevol treball de recerca, d’investigació, informe, tesi ,article, etc. hem de poder citar, referenciar i confeccionar una bibliografia i uunes referències bibliogràfiques d’una manera sistematitzada. Així qualsevol persona que llegeixi el nostre treball, pugui consultar les fonts que nosaltres hem utilitzat en l’e•laboració d’aquest. L’estructura del nostre treball ha de seguir un ordre, sent de vital importància la confecció d’un resum ( en el nostre idioma i en anglès) que pugui ajudar als lectors a decidir si el tema del qual tractem és o no, del seu interés..
HEM APRÈS A FER UN BON ÚS DE LA PROPIETAT INTEL•LECTUAL DELS ALTRES I A EVITAR EL PLAGI.
TROBAR LA INFORMACIÓ DE MAJOR QUALITAT POSSIBLE.
QUÈ HEM APRÈS COM A FUTURS MESTRES?
Tenint en compte que els nostres alumnes seran d’educació Primària i tindran unes edats compreses entre els 6 i els 12 anys, hem d’adaptar allò que els farem saber de les enormes APA. Amb alumnes del segon cicle de primària podriem fer una breu introducció i explicació del què són les enormes APA. En canvi, sí que seria molt recomendable ensenyar els nostres alumnes a estructurar correctament els seus treballs i a recopilar la bibliografia que els hi hagi ajudat en la seva recerca d’informació.
PER VALORAR LA QUALITAT DELS TREBALLS QUE PRESENTEM ALS NOSTRES ALUMNES.
ENSENYAR A DESCARTAR (FILTRAR) I USAR LA INFORMACIÓ DE FORMA CORRECTA. APROFUNDIR EN LA RECERCA I NO QUEDAR-SE AMB LA PRIMERA PÀGINA QUE SURTI.
RECERCA A INTERNET
QUÈ HEM APRÈS COM ALUMNES UNIVERSITARIS?
Cercar una informació a Internet no és tracta només d’escriure al cercador allò que volem trobar. Prèviament s’ha de saber o tenir cierta informació abans de cercar a Internet a més de formular correctamente la pregunta i utilitzar paraules clau. Si el que desitjem és trobar la informació més adient, hem de fer servir els diferents navegadors i portals existents i consultar-los segons les nostres necessitats informatives. Els cercadors i metacercadors (per a interrogar diverses fonts al mateix temps) i l‘ús dels Bouleans ens ajuden a delimitar i concretar la nostra recerca, és a dir, anar del més genèric al més específic. Hem de seleccionar i triar allò que realment ens serveix. Totes aquestes mesures en la recerca ens han ajudat molt en el moment de trobar i recollir informació necessària per a l’el•laboració del nostres informes.
QUÈ HEM APRÈS COM A FUTURS MESTRES?
ELs nostres alumnes han d’aprendre a cercar informació en els llocs més apropiats i a seleccionar la ingent quantitat d’informació que trobaran a Internet. També els hem d’ajudar a tenir criteri i poder decidir si una informació respon o no a les seves necessitats d’informació.
MENDELEY
QUÈ HEM APRÈS COM ALUMNES UNIVERSITARIS?
Hem pogut conèixer el sistema multiplataforma on podem crear, rebre, compartir i gestionar referències bibliogràfiques, Mendeley. L’hem utilizar en l’el•laboració dels informes.
QUÈ HEM APRÈS COM A FUTURS MESTRES?
El Mendeley ajudarà molt als nostres alumnes a confeccionar les seves bibliografies.
POT AJUDAR ELS NOSTRES ALUMNES A TENIR ORDENATS TOTS ELS DOCUMENTS QUE USEN EN ELS SEUS TREBALLS.
POT AJUDAR ELS NOSTRES ALUMNES A TENIR ORDENATS TOTS ELS DOCUMENTS QUE USEN EN ELS SEUS TREBALLS.