FRACTURA DIGITAL
QUÈ HEM APRÈS COM ALUMNES?
La tecnologia i els seis avenços no estan a l’abast de totes les persones. Aquest fet és dóna per múltiples raons: socio-econòmiques (segons el país d’origen, estatus social i cultural), de possibilitat d’accés a la tecnologia i a aprendre els seu maneig (persones amb dèficits cognitius o sensorials), de l’edat dels usuaris,... Sigui com sigui, en plena segona dècada del segle XXI hi ha un gran sector de la població mundial que no tenen accés a dispositius digitales com un telèfon mòbil o a un ordinador i molt menys, a l’Internet. En moltes ocasions, no som conscients d’aquesta realitat i en oblidem de la immensa fortuna que tenim al poder fer ús de la tecnologia més avançada i de l’accés a Internet, com de també poder tenir les capacitats físiques, sensorials i cognitives necessàries per poder usar les noves tecnologies.
QUÈ HEM APRÈS COM A FUTURS MESTRES?
Després de visionar ,reflexionar i haver fet un informe sobre la pel•lícula “life feels good”, volem ser mestres que proporcionin el màxim de facilitats d’accés a l’aprenentatge, per part del nostres alumnes. Les tecenologies són eines meravelloses que hem de fer servir a les nostres classes, però sobretot amb els alumnes que tenen dificultats d’accés a l’aprenentatge.
HEM DE TENIR SEMPRE PRESENT QUE NO TOTS TENEN ACCÉS A UN ORDINADOR O ALTRE DISPOSITIU ELECTRÒNIC NI TAMPOC A INTERNET.
A MÉS ENS TROBAREM ALUMNES AMB DIFERENTS DISCAPACITATS ( DE TIPUS MOTRIU, SENSORIALS
I/O COGNITIVA) COM TAMBÉ ALUMNES AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS (AMB O SENSE DISCAPACITAT).
DIFERENTS DELICTES A LES XARXES SOCIALS (CIBERBULLING, GROOMING I SEXTING O SEXCASTING).
QUÈ HEM APRÈS COM ALUMNES UNIVERSITARIS?
Hi ha múltiples formes de violència, d'assetjament,abusos i maltractament a les xarxes socials. Hem pogut conèixer els principals delictes que es donen en aquestes i hem fet una profunda reflexió al respecte.
QUÈ HEM APRÈS COM A FUTURS MESTRES?
La millor manera de protegir els nostres alumnes i evitar que siguin víctimes o que maltractin altres amb segons quins comportaments, és la formació i la informació. L’escola i les famílies han d’estar actualitzades i conèixer les diferents actuacions delictives que es donen a Internet i a les xarxes socials. D’aquesta manera podrem fer una detecció precoç dels abusos con també fer prevenció d'aquests organitzant xerrades informatives i dedicar formacions tant per a les famílies com pels alumnes.
Tal com vam comentar al tema 2 “les xarxes socials”, hem de poder aconseguir que hagi confiança perquè els nins i nines ens puguin demandar dubtes i explicar les seves experiències per poder denunciar-les i fer, al respecte, el que sigui precís.EL PRIMER DE TOT ÉS DONAR UN BON EXEMPLE COM A MESTRES. PER ALTRA BANDA TAMBÉ EVITAR, DETECTAR I RESOLDRE SI ES DÓNA EL CAS QUE QUALQUE ALUMNE SIGUI VÍCTIMA D’AQUESTS.
VÍDEO DE REDES “CONOCIMIENTO ACCESIBLE PARA TODOS”
QUÈ HEM APRÈS COM ALUMNES UNIVERSITARIS?
La visualització d’aquest vídeo en ha fet reflexionar sobre la gran quantitat de barreres que existeixen per a les persones amb deficiència visual parcial o total (ceguesa). Aquestes dificultats es donen a total els àmbits i un d’ells (i molt important) és el coneixement accessible per a tots. Recordar que fina fa 24 anys, els infants amb ceguesa no podien anar a escola com els altres nens. Això ha estat possible, entre d’altres, gràcies als avenços tecnològics i concretament, els destinats a les persones amb discapacitats.
QUÈ HEM APRÈS COM A FUTURS MESTRES?
Tal com hem comentat al tema 3 “Fractura digital” els nostres alumnes poden presentar diferents dificultats d’aprenentatge o d’accés a aquest. Els infants amb discapacitat visual (o qualsevol altre de caire sensorial) com cognitiva, es beneficien de l’ús de les noves tecnologies en el procés d’ensenyament/ aprenentatge. Els mestres hem de conèixer con usar-les per tal de treure el màxim profit per a tots els nostres alumnes, especialment, els que tienen necessitats educatives especials.