28 diciembre, 2015

BLOG.

BLOG

Lloc web que inclou cronològicament (a manera de diari personal del seu autor o autors) continguts del seu interès , actualitzats amb freqüència i sovint comentats pels lectors .

Objectius
·Analitzar l’ús dels blogs com a recurs didàctic.
·Conèixer els blogs i la seva possible utilitat en un centre educatiu i per a la comunitat educativa.
·Assolir estratègies per dissenyar i gestionar blogs.
·Valorar les possibilitats d’ús que ofereixen els blogs i concretar la utilització més convenient.
Usos del blog com a recurs d’ensenyança / aprenentatge.
Opcions pels docents
Opcions pels alumnes / famílies
Enfortir relacions
Reflexions o diaris escrits
Recollir tota la informació
Presentació de tasques individuals/grup
Guia per no perdrer-se
Portafolis electrònics individuals/grup
Espai per publicar continguts
Diàlegs amb l’aula/centre
·Blogs d’aula
·Blogs de centre
·Blogs de matèries
·Blog individual
Procediment de creació d’un blog educatiu
1.Tipus de blog
a)Nivells d’adaptació.
b)Possibilitats educatives que té el blog.
c)Utilitats dins el grup de classe.
2.Organització de la feina
a)Qui crea el blog?
b)Manteniment del blog
c)Criteri d’adició en el blog
d)Protocol de publicació
e)Publicitat alumant-professorat-families.
3.Concretar eina de publicació i l’aspecte del blog
Eina → BLOGGER
Altres → MyBlog, Wordpress, Ning...
4.Començar
a)Objectius
b)Participants
c)Forma proposta
d)Rolls dels editors i normes de publicació