Web 2.0
La Web 2.0 està formada per les plataformes per a la publicació de continguts (Blogger, xarxes socials, Facebook, wikis, i els portals d'allotjament de fotos, àudio o vídeos). L'essència d'aquestes eines és la possibilitat d'interactuar amb la resta dels usuaris o aportar contingut que enriqueixi l'experiència de navegació .
→ com a plataforma de possible creació
→ aprofitar la intel·ligència compartida
→ importància de les dades
→ models de programació senzills
→ el software va + enllà que un sol dispositiu
→ experiència dels usuaris és més rica
Terme encunyat per: O'Rolly Mitjana en 2004 .
Basada en comunitats i en serveis.
Espai web de treball en xarxa , les wikis , i folcsonomies .
Col·laboració i compartir entre usuaris .
Basada en comunitats i en serveis.
Espai web de treball en xarxa , les wikis , i folcsonomies .
Col·laboració i compartir entre usuaris .
El pas de la Web 1.0 a la Web 2.0, més que un canvi tecnològic, és un canvi social.
Web 1.0
|
Web 2.0
|
Llegir
|
Llegir i escriure
|
Editors d’ HTML
|
Edició en linia
|
Treball amb aplicacions instal·lades a l’ordinador
|
Edició d’aplicacions de la xarxa
|
Sistema operatiu (Windows, Mac, Linux...) és el més important de l’ordinador
|
Navegador d'Internet és el més important de l'ordinador
|
Les empreses monopolitzen la web.
El que importa és vendre
|
Els usuaris creen relacions entre ells.
El que importa són les persones |
Els usuaris s'amaguen darrere els sobrenoms (nicks)
|
Els usuaris s'identifiquen amb el seu nom real i amb la seva foto
|
Es consumeix la informació
|
Se interactua amb la informació
|
3 requisits que ha de tenir la app 2.0:
·Admetre la participació col·lectiva
·Us gratuït
·La subscripció ha de permetre un accés ràpid a la informació.
Contraindicacions de la Web 2.0
1. Pèrdua de la intimitat al posar les teves dades , publicacions...
2. Avanç de l'anonimat, "t'amagues" de fer coses.
3. Noves formes de manipulació.
4. Nou poder mediàtic, ens donen la informació així com volen.
5. Saturació, infoxicació.
6. Populisme (tendència al popular).
2. Avanç de l'anonimat, "t'amagues" de fer coses.
3. Noves formes de manipulació.
4. Nou poder mediàtic, ens donen la informació així com volen.
5. Saturació, infoxicació.
6. Populisme (tendència al popular).